phineaspop.blogg.se

Ignorance is bliss.

För när solens strålar lysa, allt blir åter bra?

Publicerad 2013-09-10 13:49:12 i Allmänt,

Jag stör mig på att när man gör inlägg på mobilen så blir texten automatiskt centrerad. Medans den är till vänster när man skriver på datorn. Jag gillar ordning, så det stör mig.
Min lägenhet ser ut som ett bombnedslag rätt så ofta, med kläder över hela golvet i både sov- och vardagsrummet och disk lite här och var. Fast jag gillar att ha det städat också, snarare mer. Då är det ordning och med ordning trivs jag. Men jag är för lat för att ha det städat. Jag skjuter upp saker hela tiden, thats my thing. Så även städandet.

Jag har en svag aning om att det skulle se stökigare ut om jag inte vore här dock, städning är inte min sambos starka sida heller. Frågan är om jag bodde själv, om det skulle se stökigare ut eller vara mer ordning? Jag tror nog det skulle vara mer ordning då faktiskt. För jag gillar inte att göra saker för andra, eller inför andra. Så jag städar inte när min sambo är hemma, och ju mer han stökar ner desto mindre städar jag. Men aja whatever. Det ser ok ut i min lägenhet och jag känner mig ok.
 
Just nu mår jag rätt så bra, om man ska titta på skalan. Nattångesten försvann bort när dagen närmade sig och jag till slut somnade. Jag kröp in till min sambos bröst som låg där och susade så gott och ovetande. Och till slut antar jag att hans naturliga lugn smittade av sig, och jag somnade.
 
Vaknade upp och kände mig rätt så bra, rätt så glad.
Min sambo är fortfarande i skolan, och jag ligger fortfarande kvar i sängen och ser på True Blood. Men solen lyser utanför och jag har blivit lovad tacos till middag. Så det känns som en ganska bra dag just nu!
 
Med blid och livlig värma
till allt som varit dött,
sig solens strålar närma,
och allt blir återfött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela