phineaspop.blogg.se

Ignorance is bliss.

Vem är Phineas Pop?

Publicerad 2013-09-09 19:25:36 i Allmänt,

Så vem är Phineas Pop egentligen?
Grejen är att jag vill vara rätt så anonym nu så här i början, därav jag inte utgår med mitt riktiga namn eller bilder på mig själv. Jag startade den här bloggen för att kunna skriva av mig, utan att behöva oroa mig för att föräldrar eller andra bekanta ska läsa och lägga sig i. Jag gillar att ta hand om mina problem själv, och prata om dom när jag känner för att prata om dom och med dom jag känner för att prata med. Därför det här med psykolog aldrig funkat för mig. Det eller att jag inte hittat någon sådan jag gillar att prata med kanske. Eller som inte vill skriva ut nå jäkla piller det första dom gör. Jag gillar inte piller, kemiska grejer. Jag tycker man ska vara försiktig med hur man fuckar med sin kropp helt enkelt. Därför undviker jag även vanliga värktabletter så ofta jag kan. Även om det ändå blir så att jag behöver ta ett par ipren per vecka mot smärta. Kanske därav jag undviker dom i övrigt så ofta jag kan.
Sen är jag ganska dubbelmoralig också. För jag röker, dricker alkohol och en förjävla massa läsk. Och det om något är ju ett bra sätt att fucka med sin kropp på.
 
Jag pratar alldeles för mycket också, det är svårt att få stopp på mig. Även i skriftlig form uppenbarligen.
Jag har en kronisk sjukdom antar jag att man kallar det. Jag har ont varje dag, hela tiden. Så fort jag gör något minsta lilla fysiska ansträngande, så får jag ont. Just nu väntar jag på att läkarna ska höra av sig till mig, så att jag kan få en läkartid och få någon ordning på det. Troligtvis med operation. Har fått en remiss, och väntar på tid. Vilket uppenbarligen kunde ta upp till 1 år. Det är något jag tycker suger.
 
Jag är arbetslös och har varit det sen jag slutade plugga på folkhögskola i maj. Bor med min sambo i Göteborg, i en fin lägenhet i ett fint område. Jag trivs.
 
Men man skulle nog kunna säga att jag är rätt så deprimerad. Ingen sysselsättning, ingen inkomst och kronisk värk varje dag gör en rätt så deprimerad. Sedan är jag deppig från grunden också. Har lätt för ångest och negativitet. Även om folk säger att jag utstrålar positivitet. Det är enkelt att dölja sitt innersta för folk helt enkelt. 
Men jag jobbar med det. Det här med att skriva blogg, är ett sätt.
 
Jag gillar att spela tv-spel också. Alla möjliga konsoller och alla möjliga sorters spel. Snarare älskar att spela tv-spel borde jag nog säga. Namnet "Phineas" kommer från ett av mina favoritspel genom tiderna (och genom olika konsoller, från gamecube, till wii och ds). "Pop" kommer från musikgenren. Jag gillar popmusik helt enkelt. Även om jag gillar massa andra genres också. Såsom reggae, alternativ rock, indiepop m.m. Jag faller för låtar, artister eller band. Genres skiter jag lite i egentligen. Men Pop är kul att säga också, ett bra kort ord som är roligt att säga. Så ja, jag är Phineas Pop.

Hittade några sådana här "blogglistor" på någon sida som jag ska kolla igenom och svara på. Så postar jag någon sådan sen, så får ni veta mer.
 
Tills dess, 
Peace! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela